zaterdag 12 juli 2008

LIVERPOOL





Liverpool, England, UK 2008.

We zijn al enkele dagen terug van onze trip in Engeland. Het was in menig opzicht een mooie reis. We hebben veel gezien en goed gekeken. En gefotografeerd natuurlijk. Ja, we. Nu ik over een Nikon D300 beschik heeft Veerle de gelegenheid gehad om met mijn D50 te fotograferen. Ze heeft het graag gedaan en behoorlijk goed voor een beginneling. Het was mijn eerste serieuze werk met de nieuwe camera.
Deze kleine serie die ik graag in premiere op dit blog presenteer maakt deel uit van een uitgebreide verzameling zgn. Urban Graphics, wat voor mij zoveel betekent als een slimme en verantwoorde combinatie van straatfotografie en vorm/kleur. Ik heb er mij voor het eerst op toegelegd. Ik hoop dat jullie deze benadering apprecieren.
Een leuke vakantie toegewenst, iedereen. Hopelijk tot begin augustus op onze afspraak voor de uitstap naar Watou.

7 opmerkingen:

pascal zei

Zeer gesmaakt, deze urban graphics! Lijkt me moeilijk om twee focussen tegelijk te handhaven: straatfotografie + oog voor abstractie. Je zegt: goed gezien en veel gekeken. Je bedoelt misschien: goed gekeken en veel gezien. Of: veel gekeken en, jawel, 'goed gezien'. Benieuwd om meer te zien. Je weet of je herinnert je misschien nog dat ik verleden jaar in augustus ook in Liverpool was en dat dat ook resulteerde in een paar foto's op mijn blog.
Tot spoedig, inderdaad: we zullen dan wel eens een datum vastleggen. Wij vertrekken op 9 augustus op reis.
Groeten,
Pascal

LUC RABAEY zei

Bedankt, Pascal. Op mijn blog staan reeds 4 series van 5 over Blackpool. Tot binnenkort.

sputnik zei

Ik vind dit zeer sterk en blijf ernaar kijken. Krachtig, dynamisch, geweldig werk. Voor mij : overweldigend.

Watou : liefst op zaterdag 2 augustus of zondag 3 augustus. Lukt dit voor jullie ?

LUC RABAEY zei

Bedankt, Sarah. Voor ons kan het op zondag 3 aug. Een uitstap op zondag, het klinkt ook veel beter.

pascal zei

Yep! 3 augustus is voor mij ook oké. Paul?

LUC RABAEY zei

Jan? Johan? Piet? En ik neem aan dat de partners voor deze ietwat lossere gelegenheid ook welkom zijn? En waarom niet Joost, die te kennen gaf geinteresseerd te zijn?

Piet de Wolff zei

op zaterdag kan ik niet, laat me weten of het zondag doorgaat graag