dinsdag 17 augustus 2010

wet plate


Dit weekend in Schotland geweest en een cursus gevolgd in Wet Plate Photography, groot formaat camera, glasplaat, collodion, zilver nitraat, ontwikkelaar en pottassium cyanide als fixer... spannend, ik zit de gehele dag reeds op het net op zoek naar een betaalbare camera, ingredienten en denk me te pletter hoe ik mijn baas uit ga leggen dat er een donkere kamer gemaakt moet worden in de kelder van de school, wellicht kan ik het doen onder het mom van Ekatief lokaal....bij deze mijn eerste zonder begeleiding gemaakt portret waar ik uiteraard trots op ben....

4 opmerkingen:

paul zei

karakterkop, ontspannen houding, blik zelfverzekerd in de lens
linkeroog: afvragend, onderzoekend...
rechteroog: goedmoedig, zelfverzekerd...
licht en schaduw versterken uitdrukkingen
oude techniek, sepia kleur, beperkte scherptediepte door grootformaatfotografie en onbegrijpelijke tekens op z'n t-shirt zorgen voor een aangenaam mysterie

collodion, zilvernitraat, potassium cyanide...
verdoeme piet, let toch op jong... je sterft eraan of je wordt high van de dampen

je bent voorgoed vertrokken kerel
bewonder je doortastendheid!

JanD zei

Mmm, benieuwd naar méér!
(verdorie, kan iemand mij vervangen op m'n werk zodat ik mee op bezoek kan komen in september?! Aub???)

sputnik zei

Dit lijkt me niet de juiste spirit ! Een goede start van het schooljaar is uitermate belangrijk, Jan.

JanD zei

Ahum, hoe heet die film ook alweer?