zondag 11 januari 2009

Woord & Beeld (104)


2 opmerkingen:

paul zei

een scherpschutter, vermomd als Bonaparte geboeid door een afgebakend stukje verschroeide kaalheid waarin z'n schaduw en die van de paaltjes een leuk grafisch geheel vormen
reserve incendie... wat valt hier nog in de fik te steken vraag ik me af
en natuurlijk... bij het uitvergroten... dat machtige landschap aan z'n voeten
ligt hier een mindere held waar Bonaparte zich verwant mee voelt of is dit gewoon een watervoorraad om branden te blussen die mensen veroorzaken bewust, of onbewust...
vragen die ongepast zijn als het beeld zo intrigerend is dat het zich boven elke vraagstelling verheft...
als ik dit mooi vind... klinkt dit dan so very 'blogcomment'

ps. piet, was je op de damse vaart vandaag of heb je gisteren zonder vergunning ons vlaamse ijs betreden
b.t.w. waar blijven de friezen?
ik deed het vandaag, zigzaggend tussen honderden vlaanderenvankantielandtoeristen, me lavend in sluis aan een zuinig kopje warme chocomelk en een neutedop jenever en dan met pijn in de kniëen en tegenwind terugzwalpend naar brugge
jezus, waarom is 't weekend alweer voorbij?

Piet de Wolff zei

helaas Paul, gisteren hoorde ik pas aan het eind van de middag dat het ijs goedgekeurd het water afdekte en vandaag.....helaas: het onvermijdbare werken. met een beetje goed hoop komt er nog een volgende vorstperiode deze winter en moet ik het dus nog doen met de twee kruisjes van 12 en 13 jaren terug.