donderdag 12 juni 2008

Natte





De winnende foto van "Sant" deed me aan deze denken, in plaats van de Hitte van het strand gaat het hier om het Natte van een motorfestijn in Tjechie jaaaaaaren terug. Jaren terug toen Sony na de vermaarde Mavica digitale camera met diskette ( 16 fotoos op 1Mb) net over gestapt was op de Cybershot. Een 3, (! ! ! ) revolutionair in die tijd, megapixel camera met Zeis lens, veel kleine knopjes en te veel mogelijkheden. Die kocht ik met de zekerheid dat ik nooit geen andere digitale camera meer nodig zou hebben want het was je van het. Ten eerste, vergeet het maar en ten tweede zeg nooit zoiets. Een van de mogelijkheden op die camera was er onverwachte en dusdanig onbedoelde fotoos mee te nemen, een kwestie van voldoende verkeerde knopjes indrukken op het juiste moment, maar zoals zo vaak wordt dit het goede moment. Veel tegenlicht met een door regen spiegelglad wegdek, de macrostand en geen flits, iets degelijks.
Waarbij ik niet mag vergeten te vermelden, dat mijn bewondering voor een fotograaf die dit op film en in doka bereikt vele malen groter is dan voor degene die gebruikt maakte van de toevalsknoppen.

3 opmerkingen:

LUC RABAEY zei

Juist! Volgende keer meedoen, Piet!

pascal zei

Tja, die van jou is wel tien keer beter mislukt hoor!
Piet, heb je mijn e-mailbericht over die envelop ontvangen?

Piet de Wolff zei

Pascal, misschien op m'n werk, zal ik m op sturen naar het adres of naar jou...