woensdag 11 juni 2008

van fotografen en andere zaken...



dit portret van stephan vanfleteren viel onlangs uit m'n kodak
'k stuurde'm op als postkaartje, the oldfashioned way
vraag me af wat hij er van vindt

pascal en luc... bedankt voor het verzorgen van de pr van 'goedgezien'
de voorstellen, de flyers...
toch een kleine bedenking: moeten we niet iets rustiger (begrijp overwogener) omspringen met het uitnodigen van nieuwe leden?
ik wring me in bochten om vanavond aanwezig te zijn

sarah... je proza vind ik stralend door de 'ellende' heen
(vind ik mooier dan 'de koele minnaar' waardoor ik me nu aan 't wroeten ben)


onze eerste stappen in de filmwereld (geintje)
de proefwerken
het einde van een schooljaar
het werk aan de academie
m'n duiven (heb onlangs een weekend in een vrachtwagencabine in arras doorgebracht)
het onderhandelen over een boek (jezus... niet gemakkelijk!)
tussendoor 'exit'

ik snak naar vakantie, m'n bootje, het ruime sop...

7 opmerkingen:

pascal zei

Ik hoop dat je van die duivenvrachtwagen geen stoflong hebt overgehouden, Paul. Wat zeg je, een boek? Graag meer nieuws daarover! Je filmpje is megacool en keitof! Die leerlingen kunnen niet klagen, met zo'n toffe meester. Ze spelen goed mee. Dat met die griffels vond ik heel goed - en ook dat ze al in het begin vliegtuigjes aan het vouwen zijn.

pascal zei

En ik vergeet natuurlijk de prachtige reeks individuele portretten in het begin, voor dag pas geveegde schoolbord! Daar zitten er een paar hele mooie bij (ik herinner me nu dat meisje met haar hand op haar hoofd). Zit er echt zo een bij met zo'n straffe bril - of is dat een ;-) ?

sputnik zei

Schitterend ! Straks toon ik het nog eens aan mijn kinderen ! Sommige portretten zijn zo goed.

Ik wou je trouwens nog iets vragen : mag ik een aantal foto's van jou gebruiken voor mijn cursus Frans ? thema : beschrijven van foto (portret/situatie in zwart-wit), verhaal bedenken erbij ... Uiteraard wordt de fotograaf vermeld bij elke foto.

Deze vraag richt zich ook tot Luc en Piet.

(Dankjewel voor de commentaar. Ik blijf ploeteren en ben van plan te blijven voortdoen.)

paul zei

bedankt pascal
en neen... de bril is gewoon een demonstratiemodelletje van glaverbel
en sarah... ook bedankt
enne... neem wat je nodig hebt (i feel honoured)

LUC RABAEY zei

't Is gelukt, Paul om het filmpje te bekijken. Ben vooral geraakt door de portretten, meerbepaald de ongedwongenheid, hoe ze zich 'geven' en welke goeie band met je leerlingen je daar moet voor hebben. Vind het 'n beetje spijtig dat Van Fleteren een bult op z 'n hoofd heeft.

Piet de Wolff zei

Mooi Paul, had ik zo'n leraar gehad vroeger, dan had ik wellicht beter m'n best gedaan en niet zo een bloedhekel aan de schooltijd gehad.

Sarah, ok natuurlijk.

LUC RABAEY zei

Ook voor mij ok, Sarah.