dinsdag 23 september 2008

Ambras


Honolulu, USA 2007.

Ik had het tijdens de jongste bijeenkomst over die ene keer dat ik moeilijkheden ondervond in Honoluli bij het ongevraagd fotograferen van mensen.
Dit zijn twee opeenvolgende opnames die dit moeten illustreren. Op de eerste foto merkt het meisje in de groep dat ik mijn camera in hun richting houd en veronderstelt dat ze op de foto staat (en gelijk heeft ze, de foto is er het bewijs van). Vervolgens doet ze haar beklag bij haar ouders. Op de tweede foto is te zien dat de vader kritisch onderzoekend naar mij kijkt terwijl ik nog 'n keer afdruk. Het vervolg van het verhaal heb ik jullie verteld.
Mijn intentie was om de wenende kleuter op de voorgrond te fotograferen. Bij de eerste opname had ik zijn gezichtje niet goed in beeld en daarom drukte ik nog 'n tweede keer af, met meer sukses.

4 opmerkingen:

Piet de Wolff zei

Tja, als je met Aloha op je poep rondloopt is er iets mis....

pascal zei

Luc, wanneer is die kleine beginnen wenen?

LUC RABAEY zei

@ Pascal: toen ie dat meisje zo kwaad zag kijken!

LUC RABAEY zei

@Piet: ... en dan die 'Athletics' op de borsten van de madame met de zelfingenomen blik.