vrijdag 13 maart 2009

verslag bijeenkomst 14 / 12 maart 2009

De vergadering vindt plaats bij Dan en Sabine, in de galerie, tussen de schilderijen van Francien Krieg.
1. ‘Connections’
De ‘Connections’-ketting wordt afgerold. Mag ik vragen dat iedereen in de mate van het mogelijke zijn bijdrage digitaal aanlevert (voor de filmpjes de juiste links; teksten in Wordbestand; foto’s in lage resolutie) zodat ik in een aparte post de ketting kan reproduceren, aangevuld met een summiere weergave van de commentaren achteraf, waarbij we probeerden niet alleen de bijdragen inhoudelijk te verklaren maar ook te focussen op de eigen aard van de verschillende connecties, verbanden, associaties.

2. Afspraken ivm de blog
Bruno en Pieter worden niet langer als lid beschouwd. Bruno’s website en Bruno’s en Pieters e-mailadres worden geschrapt.
Luc onderzoekt of Joost Goethals nog als lid kan worden beschouwd. Hij zal tevens polsen bij Johan Clarysse en Ludovic De Vlam of zij geïnteresseerd zijn.
Het nodige wordt gedaan om Dan en Sabine gemakkelijker toegang tot de blog te verlenen.
Johan vindt nog altijd zijn weg niet. Onverklaarbaar!

3. Afspraken ivm de volgende vergadering
De datum voor de volgende vergadering wordt vastgelegd op de eerste donderdag na de paasvakantie. Plaats werd bepaald bij mij, maar bij nader inzien is dat geen goed idee want de kans is altijd reëel, en zeker dan, dat ik niet op tijd in Brugge ben. Er moet dus een andere plaats gekozen worden. Ik hoorde Sabine zeggen dat het opnieuw in de galerie kan – maar misschien zijn er andere voorstellen. Bij Jan D. zou het ook kunnen maar dan moeten we met zijn allen naar Knesselare.
De opdracht ‘Auschwitztoerisme’ blijft behouden. Maar de deadline wordt vervroegd. Stuur voor 1 april je tekst (maximum 1 A4) naar mij. De marge is nodig omdat we de fotograaf, Roger Cremers, willen uitnodigen. Gesteld dat hij niet komt, wat waarschijnlijk is maar je weet nooit, dan willen we hem de kans geven de teksten te lezen en er zijn commentaar op te leveren. Zo kunnen we die commentaar ook in onze bespreking van zijn foto betrekken.Wellicht is dit agendapunt niet voldoende om de volgende bijeenkomst volledig te stofferen. Andere voorstellen of bijdragen zijn dus zeker welkom.

1 opmerking:

LUC RABAEY zei

Wat de locatie voor de volgende bijeenkomst betreft, het mag ook bij mij zijn ter Genthof 44. Het zou dan mooi zijn indien we beamer en scherm opnieuw zouden kunnen gebruiken want ik hou de presentatie van één of twee fotografen in petto. Zou dit kunnen, Sabine, Dan?