zaterdag 28 februari 2009

opdracht

De volgende bijeenkomst op 12 maart zal allicht voor een groot deel in beslag worden genomen door ‘Connections’. Ik zie daar, net als jullie vermoed ik, reikhalzend naar uit. Maar ik heb ook een opdracht. Aanleiding is de bekroning van Roger Cremers in de categorie ‘Arts and Entertainment’ van de prestigieuze World Press Photo-wedstrijd.

Dit is het bekroonde beeld:


© Roger Cremers

En de volledige reeks is hier te zien.

Nu vraag ik jullie het volgende te doen. Schrijf op maximaal een half A4’tje je commentaar bij deze foto. Het hoeft geen affe tekst te zijn. Enkele trefwoorden kunnen ook al voldoende zijn, maar je kunt er natuurlijk ook een uitgebalanceerd mini-essaytje van maken.

Stuur mij vervolgens die tekst: pascal.cornet(AT)pandora.be.

Ik zal op onze avond de teksten voorlezen en ik zal dat doen zonder de naam van de auteur te vermelden.

Het is de bedoeling dat die auteurschappen ook op de avond zelf niet worden onthuld – zodat dit niet alleen een oefening in kijken en schrijven is, maar ook in anonimiteit en bescheidenheid.

Je bent natuurlijk niet verplicht om mee te doen of om deze spelregels te onderschrijven. Ik werk dan enkel met de resultaten die mij tijdig hebben bereikt.

Geen opmerkingen: