zaterdag 7 februari 2009

nieuwe layout van de blog

Pascal en ondergetekende werkten samen om deze blog een hedendaagser jasje te geven. We kozen voor een sobere uitstraling waarin de inhoud voorrang krijgt op de vorm. Daar we met meerdere mensen posten op dit platform maar er toch graag zonder schaamrood op de wangen mee naar 'buiten' komen is het nodig om enkele eenvoudige afspraken te maken.

1. Titels en labels worden voortaan met kleine letters geschreven.
(geen hoofdletters)
2. Afbeeldingen worden bij het plaatsen links uitgelijnd.

... denk hieraan als je 'post'


Btw... mocht iemand zich niet kunnen verzoenen met de nieuwe layout, gelieve in 'constructieve bewoordeningen' de zaak bij te sturen.(wees hoffelijk, vermijd de woord-combinatie 'absoluut mislukt'... grapje)

Leef jullie uit als nooit tevoren.

Paul

9 opmerkingen:

pascal zei

Beste Paul,
Te veel eer voor mij. Het is jouw werk en je hebt het prima gedaan. Een mooie kop, een sobere en zeer leesbare lay-out. Nu nog consequent invullen! Ook de rechterkant is mooi opgeruimd nu. Ik veronderstel dat iedereen suggesties kan aanbrengen voor de nieuwe rubrieken (een van onze foto's uitgelicht en dan 'over de muur')? We kunnen in 'over de muur' eventueel met subrubrieken werken?

pascal zei

ik heb de toelichting 'Wie zijn wij' een klein beetje aangepast

akkoord?

paul zei

bedankt pascal,
akkoord met de aanpassing bij 'Wie zijn wij'
'over de muur' zou inderdaad kunnnen opgesplitst worden:
vb. individuele mensen die met fotografie, woord of beeldende kunsten bezig zijn...
galerijen, magazines, agentschappen,...
(we hebben een ruime zijkolom om zinvol te besteden)
degene die ik nu reeds geplaatst heb zijn mensen die mij aanspreken maar zo heeft elk van ons wel inspiratiebronnen die we in de zijlijn kunnen vermelden en waar iedereen van 'goed gezien' wat aan heeft...

sputnik zei

Aangezien ik weinig post, doet mijn mening er minder toe. Ik vind de lay-out goed maar de kop van Becket nogal storend en allesbehalve aantrekkelijk. Het is alsof we met deze kop willen zeggen : wij zijn zeer serieus ! hier wordt niet gelachen !

paul zei

de header is een fagment uit dit beeld:
http://eyeswideshut.my-expressions.com/archives/5458_1359344481/189765
ik nam deze foto op één van m'n rondzwervingen in londen ( een stad waar ik meermaals met m'n bootje aanmeerde) meerbepaald in een zijstraat van portobello road
ik fotografeerde het muurschilderij van de man met de priemende ogen als achtergrond bij de voorbijganger met de valies
'k heb er nooit bij stil gestaan dat samuel becket enkel staat voor 'sérieux', ik heb geen weet over een gebrek aan humor bij de man, 'k vind z'n kop erg aantrekkelijk, z'n ogen priemend en karaktervol... that's all...woord en beeld... goed gezien
ik kan me voorstellen dat je opmerking de start is voor een gezellige intelectuele discussie
(waar ik me graag buiten houd)

groetjes paul

paul zei

sorry... intellectuele met dubbele 'l'
( we moeten serieus blijven hé)

sputnik zei

Mijn reactie was wellicht te scherp en komt lomp over. Sorry. Ik denk trouwens dat ik me vergis. (Ik toonde de kop aan een bezoeker die hem zeer sterk vond - vooral in combinatie met de passant)
Kijk, een mens kan het verkeerd zien.

sputnik zei

Maar !

Ik kan me voorstellen dat .... (waar ik me graag buiten houd)


klinkt ook niet bepaald zacht

JanD zei

Misschien toch even stilstaan.
Het hoofd van Samuel Beckett - in welke vorm dan ook - als decor gebruiken lijkt me niet zómaar te kunnen: dit roept associaties op, er worden verbanden gelegd, ... Dit kan je gewoon niet negeren.
De combinatie met 'Goed Gezien' (wat een soort waarde-oordeel impliceert) zorgt voor een mengeling van onduidelijke betekenissen en een (onbedoelde)'serieux'. Aangezien iedereen onder deze 'hoofding' meewerkt aan de blog, is het ook belangrijk dat iedereen zich kan verzoenen met dit 'uithangbord'.
Voer voor een constructief kwartiertje tijdens de volgende vergadering? Voor de rest ziet de blog er al pakken aangenamer/frisser en professioneler uit. Merci.