vrijdag 7 december 2007

De aanloop in mails

Dit is een reconstructie. Mogelijk kloppen niet alle data. Voor 15 november zijn er ook nog feiten geweest. Op 11 november kwam Paul naar Residentie Visart om met Pascal en Sarah te brainstormen. Daarvoor waren er, vermoed ik, gesprekken tussen Paul en Luc. En we mogen ook de rol van Piet uit Vlissingen niet vergeten. Hij komt in de mails ook voor. Ik vermoed dat we hem op de hoogte moeten brengen van deze blog en de verdere initiatieven.

15 november 2007

Dag Piet, Paul, Pascal
-3 P 's. Ik val zowaar uit de toon-.

Niet uit het niets maar uit geregelde en/of sporadische ontmoetingen zijn gedachten komen opborrelen over elkaar ontmoeten en met elkaar van gedachten wisselen over het leven en de dingen die ons bezighouden. Of dit tot iets tastbaars leidt, zien we dan wel. Zoniet, dan is de ontmoeting op zich meer dan de moeite.
Laat ifv een efficiënte afspraak en liefst asap weten wanneer je je niet kan vrijmaken in de tweede helft van november. Paul en mezelf kwamen tot de vaststelling dat we best op een avond in de week afspreken op een nog nader te bepalen plaats. Voorstellen zijn welkom.

Hartelijk

Luc

*

Beste vrienden,
Sarah, Luc, Pascal en Piet,

'k Heb je mail goed ontvangen Luc. Piet, 'k hoop dat je je aangesproken voelt door onze intenties. De Franse aanhef samen met het uitdrukkelijk 'culturele' van onze eventuele samenwerking doen me echter een beetje schrikken. Voor mij hoeft het niet zo nodig en vooral niet met deze titel op papier te komen. 'Cercle Culturel Brugeois' leunt trouwens in klank iets te dicht aan bij 'Cercle Bourgeois' als je begrijpt wat ik hiermee bedoel? Best grappig dus... Ik hoop dan ook dat het als grap bedoeld was. Ik wil niet aanvangen met een potje mierenneukerij i.v.m. de titel van ons nobel gezelschap maar ben al lang tevreden over de schuchtere stappen die ondernomen worden om mensen uit een dreigend 'isolement' te halen en het sociale met het 'culturele' (jezus-daar-zijn-ze-nog-eens) te combineren.
Voor mij mag het tijdens de week, tijdens het weekend en ook wel eens bij mij thuis. Ik wacht dus op jullie voorstellen om mijn agenda daar indien mogelijk op af te stemmen. Ergens in de laatste week van november zou reeds mooi zijn hé. Piet, ik vrees echter of jij je in de week gemakkelijk tot hier kan begeven. Een oplossing is, af en toe eens tijdens het weekend, of in een bistro in Breskens zodat je de ferry kan nemen, of wij met z'n allen naar Vlissingen hé! (omdat die van over de Schelde zichzelf uitnodigen...) 'k Ben gewoon wat luidop aan het denken.
Pascal, bedankt voor het aanblazen van onze waakvlam. ( wil je dit mailtje forwarden aan Sarah)
Sarah... please laat dit geen mannenclubje worden. Breng desnoods Trixie, Taxi en Peggy ook mee.
Luc, mooi dat je het geduld kon opbrengen om een reeds bestaand 'idee' zo lang te blijven koesteren.

http://pascaldigital.blogspot.com/
http://met-120-door-de-bocht.my-expressions.com/
http://www.spoednique.blogspot.com/
http://timescapes-timescapes.blogspot.com/
http://onderaandedijk.wordpress.com/

beste groeten

Paul

*

Beste Allemaal

Wat betreft de naam moet ik jullie teleurstellen, ik woon op het eiland Walcheren en niet in Zeeuws Vlaanderen. Wat betreft de data, gedurende de week kan ik het beste op woensdagavond, maar dan kost de rit naar Brugge me 2x 1 1/2 uur en die gaat van de avond af.... in het weekende voorlopig ( eigenlijk tot eind december ) niet op zaterdag. Op zondagmiddag ? Hier of daar of tussenin ?

Piet

*

Dag Luc, Paul, Piet en Pascal,

ik doe heel graag mee. Kan er nu woensdag niet bij zijn, volgende woensdag misschien wel. Ik kamp met een immens tijdgebrek.
Het zit zo : vanaf januari heb ik ongeveer de helft minder werk maar nu dubbel te veel. Het heeft dus niets met een gebrek aan enthousiasme te maken.
Ik wens jullie een constructieve bijeenkomst woendag.
Pascal, wil je dit doorsturen aan Paul en Piet ?

Groeten van Sarah

*

17 november 2007

Dag beste Sarah, Luc, Paul en Piet,

Bezint u bij het verwekken alreeds over de naam van het kind!
Maar goed, Sarah en ikzelf hadden met Paul al een goed verkennend gesprek, en ik zou het ook willen voeren met de andere 'gegadigden'. Dat kan bij mij, en het kan, voor wat de rest van de tweede helft van november betreft, niet op de volgende data:
vrijdagavond 23
zaterdagavond 24
maandagavond 26
vrijdagavond 30
zaterdagavond 1
Ik hoop echt waar dat we iets zinvols tot stand kunnen brengen.
Hartelijke groet,
Pascal

*

Dag geachte leden van de grens- en estuariumoverschrijdende cultuurclub,

Jullie zijn van harte welkom bij mij op woensdag 28 november om 20u00.
Breng aub geen flessen wijn en zo mee, ik heb hier een vatje Kalamundi van de Colruyt, en ook pinten.
Roken mag, maar moet niet.
Graag nog een bevestiging en tot hopelijk spoedig,

Pascal

PS - wie maakt de foto's van deze historische gebeurtenis?

*

geachte leden van deze toekomstige allesoverschrijvende club,

er zit een foutje in jullie mailbestand ! de Paul Willaert die jullie zoeken is niet dezelfde die onderstaande zoetgevooisde conversatie ongewild kan meevolgen.

hoog tijd dus voor jullie queeste naar die andere Paul....

met vriendelijke groeten,

Paul.Willaert@telenet.be uit Merelbeke

*

Wat hebben we nu,

Ons prenataal genootschap heeft nog geen naam en reeds staan clubloze vreemdelingen te dringen om een lidkaart. Laten we, nu Kerstmis nadert, deze eenzame opnemen en hem met de beste zorgen (al komen die uit de Colruyt) omringen. Ik zie nu al uit naar onze eerste vergadering boven de kruinen van het Graaf Visart park. Het fototoestel wordt geladen, de hemden gestreken, wij komen er aan...

Paul

*

Geachte,

dank u om ons attent te maken op de technische storing.
Doe mee. Wees een onverwachte invaller in ons zoetgevooisd koor ! Verras ons met uw Oost-Vlaamse invalshoek.
Vriendelijke groeten van

Sarah

*

18 november 2007

Vrienden
Na 'n telefoontje blijkt dat de woensdag voor Piet de beste keuze is -voorlopig wellicht ook de enige-. Dat klopt nog, Piet?
Zoja, laat ons dan bijeenkomen bij Pascal, wiens aanbod je toch niet kan negeren -de volgend keer mag het bij jou, Paul- op woensdag 28 nov.
Indien ok, Pascal, hoe laat nodig je ons dan uit?
Hartelijk
Luc

*

20 november 2007

Beste Clubvrienden
Alles opnieuw te bekijken zeker? Piet kan niet op woe. 28 nov. maar wel op 5 dec. Gaat 5 dec. voor elkeen? Voor mij wel.
En Pascal, zet de 'goeie' Paul in je adresbestand - Paul: er is een mail van Pascal naar een naamgenoot van je gestuurd -.
Nieuwe poging op 5 dec.? Dan kan jij Sarah er misschien ook zijn?
Allez vooruit.
Groetjes
Luc

*

5 december is voor mij ook goed. Graag toch nog een bevestiging. Sinterklaas gelieve zich te onthouden.
Pascal

*

Dag beste clubsupporters
Toch nog even opnieuw de suggestie van Pascal om op woe. 5 dec. bijeen te komen. Kan dit voor jullie Sarah, Paul, Piet?
Graag een antwoord asap. Met dank.
Hartelijk
Luc

Geen opmerkingen: